Használt autót venne Németországban, Belgiumban vagy Hollandiában? Nem akar feleslegesen több tízezer forintot elkölteni és több napot utazni?

További információkért keresse fel Facebook oldalunkat

Bízza ránk az autó felmérését, mi részletes tájékoztatást adunk a helyszínről, Önnek ki sem kell mozdulnia!

+36 20 231 8642 (Viber is)     vagy      

Tippek azoknak, akik Németországban, Belgiumban vagy Hollandiában szeretnének autót vásárolni

Mit kell tudni az autók papírjairól (német forgalmi és törzskönyv)?

Kezdjük a német autók papírjaival, hiszen ez a legnagyobb piac, pár dolog amit általánosságban érdemes tudni:

Németországban azé az autó, aki birtokolja a forgalmit(Fahrzeugschein) és a törzskönyvet (Fahrzeugbrief), természetesen ha törvényesen és legálisan jutott hozzá, nem kell hogy a neve bármelyik papíron rajta legyen.

Bárki eladhatja az autót (szerződést köthet és írhat alá), ha nála vannak ezek a bizonyos papírok, ebben az esetben is érvényes hogy nem kell az eladónak szerepelnie a papírokban.

Egy egyszerű németországi példa: megkérem a szomszédom, hogy adja el a kollégám autóját, amit egy vevő meg akar venni az anyósának. Ennek semmi akadálya, kolléga odaadja nekem a papírokat én odaadom a szomszédnak, ő a saját nevével és az ott lévő vevővel ír egy adásvételi szerződést, átadja a papírokat és mindenki megy a dolgára, a papírok birtokában az anyós a saját nevére be tudja az autót jelenteni. Ez egy más rendszer, ez így ebben a formában Magyarországon nem lehetséges.

Legelőször nézzük a "régi" papírokat, amik 2005. októberig voltak használatban, tehát ha az első forgalomba helyezés ez előtt a dátum előtt történt, és 2005. októbere után nem állítottak ki bármilyen okból másikat (tulajdonos váltás, cím változás, stb.), akkor az autónak ilyen papírjai kellenek hogy legyenek.

Csak a legfontosabb adatokat emeltük ki, ezek elegendőek egy német autó megvásárlásához.

A most érvényben lévő papirok, ráadásként a vizsga (TÜV) papir, amin mindig szerepelnie kell a kilométer óra állásának és a vizsga időpontjának.

Átnézés során hasonlítsuk össze a két iraton az alvázszámokat (természetesen vessük össze az autóéval is) és a kiállítási dátumokat, hogy ez miért fontos, arról már volt szó.

Legközelebb a belga papirokkal foglalkozunk.

Hirdetés és a valóság

Kedves Ügyfelünk talált egy nagyon kedvező árú japán családi kombit a szolgáltatási területünkön, a képeken látható pár apró könnyen javítható parkolási sérülésekkel. Mileőtt azonban útnak indult volna, hogy személyesen megvegye, hozzánk fordult az autó előzetes felmérése és további információk miatt.

A Honda Accord-ot Honda márkakereskedésben árulták, a vevőjelölt fel is vette velük a kapcsolatot, készségesen válaszoltak neki angolul, igaz nem túl részletesen, nagyjából a következő tájékoztatást kapta:

- Sérült volt az autó?: nem tudják, ők ezt használt autóknál nem ellenőrzik
- Karosszériasérülések vannak rajta?: használatból eredő sérülések vannak, kis rozsda és parkolási sérülések
- Műszakilag milyen az autó?: jó állapotban van, minden működik
- Beltere milyen állapotú?: használatból eredő kopások vannak
- Érvényes vizsgája van?: nincs, plusz költségért újat csinálnak rá ha megveszik az autót
- Szervízkönyve meddig van vezetve: úgy tudja egy ideig náluk szervizelték
- Gumik milyen állapotúak és van-e hozzá másik szett?: úgy tudja téli gumi van rajta és nincs más hozzá
- Ár alkuképes?: nem, ez már csökkentett ár
+1: Nyugodtan jöjjön el és nézze meg, természetesen ki is próbálhatja.

A hirdetés így nézett ki, az alábbi képekkel:

Először festégvastagságot mértünk az autón, utána készítettünk néhány fényképet:

A valóság:

- Egész eleje (motorháztető és a 2 sárvédő) 350-390 mikron közötti
- Lámpák karcosak és mattak
- Ködlámpák rozsdásak
- Motorháztetőn rozsda egy nagyobb és több kisebb jégkár
- Tetőn 8-10 db kisebb jégkár
- Bal első sárvédő pereme rozsdás
- Mindkét hátsó ív rozsdás
- Felnik sómartak és rozsdásak
- Féknyergek rozsdásak
- Jobb elején parkolási sérülés (eredeti képeken látszott)
- Stb.

Ezek után szakítottuk meg a vizsgálatot a (jó hangulatú) telefonos egyeztetés után.

Következtetések:

- Az használt autók ára általában arányos az állapotukkal (természetesen vannak kivételek), tehát ami olcsó, az olyan minőségű is, ez vonatkozik a magyar piacra is, tehát aki jobb autót szeretne, annak kicsit nagyobb összeget kell szánnia a vásárlásra
- Németországban se minden német autó karcmentes és hibátlan állapotú, természetesen vannak ilyenek is de azok sokkal többe is kerülnek
- Egy kereskedő sokéves tapasztalattal a háta mögött, pontosan tudja hogy mennyit ér az autója, tehát a jót drágábban, a rosszat olcsóbban fogja árulni
- 10-15 éves autóktól Németországban nem várják el, hogy keveset futottak vagy/és karcmentesek legyenek, mert a használat során az autók is "kopnak", mint bármi más, ha pedig megkímélt, akkor annak felára van
- a jó állapot mindenkinek mást jelent, senki nem tudja, hogy a vevő igényei milyenek, milyen hibák férnek még bele neki

Végül egy részlet az utána küldött emailből:

"Azért nem gondoltam, hogy ekkora a különbség a valóságban örülök hogy nem én mentem el megnézni, biztos fel***tam volna az eladót ha ezt meglátom. Azt hittem ez a vizsgálat kidobott pénz lesz, de legalább így nem költöttem el a semmire egy százast :). Azt hiszem újra átgondoljuk a dolgot lehet kevés lesz ennyi pénz hogy normális állapotú accordunk legyen."

Természetesen ügyfelünk hozzájárult az adatok közléséhez.

Minden magán hirdető valóban magán hirdető?

Egy nagyon nagy nem a válasz. Rengetegen foglalkoznak autók eladásával-vételével, ki kicsiben, ki nagyban, ki főtevékenységként, ki csak egy kis plusz pénz reményében és sokszor ők is magánemnerként adják fel a hirdetést. Legtöbben azt hiszik a magán eladótól vett autó mindig jó, mindig karban volt tartva és jókat lehet alkudni. Ez akár igaz is lehet, de ne feledje, aki befektetett több ezer eurót és megvett egy autót azért, hogy később több pénzért eladja, az tisztában van az autók piaci értékével, másrészt apróbb csalafintaságokra is képes lehet, hogy az autót értékesítse. Érdemes olyan hozzáértők segítségét kérni, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak.

Nem egyezik a német törzskönyv (Zulassungsbescheinigung Teil II. vagy Fahrzeugbrief) és a forgalmi (Zulassungsbescheinigung Teil I. vagy Fahrzeugschein) kiállítási dátuma. Lehet ebből gond?

Lehet bizony. Német autóbehozatalnál fontos, hogy erről meggyőződjünk, hiszen a két dokumentum "össze van kapcsolva" a német nyilvántartásban, a különböző dátum pedig arra utal, hogy valami történt az egyik irattal (elveszett, megsemmisült, stb.). Amennyiben erről bejentést tettek, előfordulhat az is, hogy a pótolt irat eredetijét körözik (természetesen az autót nem) és akár a hozzá tartozó másikat is, ha azóta nem történt tulajdonváltás. Ebben az eseben a magyarországi honosításnál, illetve forgalombahelyezésnél adóthat probléma, pedig az autó és minden hozzá kapcsolódó irat "tiszta", csak a külföldi nyilvántartásban szerepel téves adat. Aki Németországból vásárol magának autót, annak érdemes erre is odafigyelnie, vagy olyanokhoz fordulnia segítségért aki ezeket el tudja helyben is intézni.

Miért csak rendszám nélkül hozhatjuk el a megvásárolt autót, mi ez az egész kijelentősdi?

Nagyon egyszerű a dolog, ha az autó ki van jelentve, akkor onnan kezdődően nem kell rá se adót, se biztosítást fizetnie a tulajnak. Ezért nem adja oda rendszámmal, hiszen nem tudhatja biztosra, hogy mikor fogja a külföldi vásárló ezt megtenni, vagy egyáltalán tudja-e miről van szó. Németországi kereskedő esetleg elviheti rendszámmal, de ő az aláírásával felel azért, hogy a kijelentés záros határidőn belül megtörénik. A magyar hatóságok is automatikusan kijelentik az autót a forgalomba helyezéskor, de azt előre nem lehet tudni, hogy ez mikor történik meg, addig pedig a tulajnak fizetnie kell.

Google Analytics Alternative